tisdag 24 november 2009

Äntligen


Så i dag kom den då äntligen;
Den härligt röda brödboxen från Bagaren & Kocken
-Bilden är en pressbild från Bagaren & Kocken.

Den är bara såå snygg och passar perfekt i vårt kök. Har suktat länge och väl nu och så tog vi och slog till.

Köpte även den där härligt gröna spritsen i silicone från Lékué.

I övrigt så har jag tillbringat de senaste dagarna med att koka knäck!

Det blir en knäckkokning som jag sent kommer glömma. Vid mina 42 år har jag kokat knäck ett antal gånger men aldrig misslyckats så totalt som denna gång...!

Blev inte klok!

Började i söndags, då gjorde jag en dubbel sats och jag kokade, kokade, kokade och kokade i typ 4 timmar, då gav jag upp och spilde jag upp i formar. Tror ni att det stelnade?! -Nä! Fick kasta allt!!!

På kvällen ringde jag mamma och frågade vad jag gjort för fel, hon trodde att det berodde på att jag gjort dubbel sats. Jag trodde det berodde på spisen! Det är supersvårt att koka på induktionshäll!

-I alla fall knäck!

Antingen kokar det för mycket, eller så kokar det för lite.., svårt att få det på en "lagom" nivå.

Gjorde en sats till, på 2 dl av varje. Jag började halv nio (kanske lite sent, men jag trodde väl aldrig.....), det tog 4 timmar igen!!! Helt sjukt! Jag gav nästan upp! Men så finns då facebook och jag var där och beklagade mig lite, fick massor av tips! Men det som var det bästa var av Peter, en kompis, han sa att det skulle STORMKOKA och vara 130 grader!

Sagt och gjort, i går tog jag en större kastrull, gjorde på 1,5 dl av varje (grädde, socker och ljus sirap och en skick smör), det fick STORMKOKA! Och ni anar inte, det blev superbra knäck!

Tack Peter!

Vi bakade, vi och vi, det var faktiskt Glenn som bakade. -Filmjölkslimpa!

Gudagott!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...