söndag 13 mars 2011

Gregoriemarknaden



Väldans vad tiden går fort!
Känns inte som det var så länge sedan jag var in och gjorde ett inlägg men tydligen var det ett tag sedan!
Helgen har varit underbar. Vi har varit hemma i Jämtland och varit på Gregoriemarknaden. Superhärligt!

Vi var först till en av mina bästa gamla vänner i Tandsbyn och åt en supergod middag och sov över. Superhärligt.

Lördag var vi in på Gregoriemarknaden i Östersund. Vi åkte Inlandsbanan från Fåkar station. Jag har aldrig åkt Inlandsbanan in till stan, det är ju hur smidigt som helst! Slippa ta bilen och så går tågen ända till Badhusparken. Super.

Det var massor av gott och lokalproducerat. Jag köpte tunnbröd, rökt fisk och aioli, älgkorvar, hjortronmarmelad och Skärvångens ostar. Så gott.

Sen är det ju rätt mycket som man inte vill köpa men så klart är det bra att det finns ett brett utbud.

Kolbullar fanns givetvis! Mums.

Sen när vi var nöjd att gå på marknaden gick vi upp till mamma och pappa och smörgåstårta. Det var toppen. Det är så sällan vi alla är där samtidigt, jag, G och lilla och stor A, brorsan, A och smågrodorna. Det är så härligt att var där och umgås en sväng tillsammans.

Vi tog tåget tillbaka till Fåker och där hemma hos brolla gjorde vi en brakmiddag med supergoda biffar på nymalen nötfärs, potatisgratäng, supersallad och gott vin. Kanongott!
Givetvis kollade vi på Melodifestivalen också.
Vann rätt låt?!
Nja, jag hoppades på Moniker eller Playtones men Eric Saade kommer nog att gå långt. Den är behaglig att lyssna på och vi kommer nog få höra den hur mycket som helst på alla krogar.

Näpp nu skall jag kolla vidare på Solsidan.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...