lördag 24 oktober 2009

Åremössor


Så var man igång då, med stickning alltså.
Förra vintern stickade jag i parti och minut så fort jag fick någon minut över och nu är jag igång igen.

Det är så otroligt lätt och tar så kort tid att sticka en "Åremössa".

Varm och snygg och har man några stycken kan man välja mössa utifrån humör och vad man har på sig.

Stickbeskrivningen är enkel;

Garnet jag stickar mössorna i heter Milano och är ett garn i 80 % ull och 20 % alpaca.

Lägg upp 38 maskor på 10:ans stickor,

Sticka en avig och en rät tills du har ca 2 meter kvar av garnet, då är stycket ca 30 x 50 cm. Avmaska.
Sy ihop uppläggningskanten men avmaskningskanten så det blir en "tub" och därefter trocklar man ihop ena kanten och vips har man en härlig mössa.

Denna beskrivning hittade jag på;

http://vellasgarden.tradgardsblogg.se/24748/Beskrivning+till+%C5rem%F6ssan.....html

Lycka till!

Vi ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...