tisdag 27 oktober 2009

Höstmörker

-Jag måste ha något som lyser upp i höstmörkret!

Vad vet jag inte, låter ju supertragiskt om man måste köpa sig något för att uppnå lite glädje i höstmörkret...!

Jag gillar verkligen hösten, men nu har solen "lyst" med sin frånvaro lite väl länge. Jag saknar dessa härliga dagar med sol och så där klar luft!

Regnet har hängt alldeles för länge i luften och även om det inte regnar så känns det som det gör det. Det är superfuktigt i luften.

Det skall heller inte bli helt fel med lite ledigt! Jag har tagit semester på fredag, då har vi kortdag på jobbet och jag har tagit ledigt och skall "bara vara" med mina barn. Kanske skall vi baka kanelbullar och ta en sväng på stan och kolla på lite härliga hösttröjor.

Jag har hittat massor av snygga tjocktröjor som jag vill ha! Och tjejerna också! Och ett par så innivassen snygga vinterkängor!!!

Jag bara vill ha dom! Men 1500 kronor! Just nu passar inte det min plånbok! Har ju nyss köpt en verkligen supersnygg Peakjacka i ull, typ skepparkavaj för 3000 kronor så jag får nog hejda mig lite, tyvärr!!! Nog för att jackan kommer få hänga med i många vintrar så det är ett bra köp, men det är mycket pengar!

Det gäller att prioritera när pengarna inte växer på träd!

Det är såå mycket dom skall räcka till! Framför allt när vi håller på renovera, barnen vill ha nya roliga prylar, jag vill ha en massa saker, G vill ha massa saker och så är det snart jul!

-Det krockar hela tiden-

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...