torsdag 6 januari 2011

2010 och 2011

Bilden är en pressbild och jag har lånat den från Medeltidsveckan.se
Denna bild är också en pressbild och jag hittade den när jag letade på Eifeltornet.

Hur blev det då, 2010?

För oss vuxna i familjen Wikman känns det som om 2010 var ett år för att återhämta sig, samla kraft och fundera ut vad vi skall göra framåt.

Vi har gjort klart det mesta av det som var "halvfärdigt", vi har sparat pengar, fixat och tjejerna har fått mycket tid. Vi har gjort massor tillsammans.

Det har varit Vemdalen som vanligt i april men vi var inte på någon sommarsemester som vi brukar. Vi har ju Gotland och Medeltidsveckan som tradition, men i år hoppade vi över det och var hemma i stället.

Vi tog en tripp till Stockholm och så Östersund så klart. Hem måste jag alltid.
Tunna har vi badat i massor! Jag vet inte hur många goa vänner som varit här och ätit middag och sedan badat och myst. Det är så otroligt trevligt! Där kan man snacka om livskvalité!

Det är helt underbart med en vedeldad tunna på altanen!
Nu fattas "bara" glasdörrar till altanen och badrummet nere så är allt klart....! ;-)
Ja det får ta tid men det kommer bli så bra när det är klart!

2011 har startat med en dunderförkylning för min del. Helt sänkt har jag varit i flera dagar och vi som skulle åka till Östersund i morgon! Irriterande må jag säga. Jag mår kyvens och har ingen ork över. Jag ville verkligen hem en sväng och hälsa på. I synnerhet eftersom vi inte varit upp någon under själva julhelgen.
Ja, ja vi får ta och åka upp lite senare.

Hur blir då 2011?

Ja det kan man ju fundera över. Superbra förväntar jag mig! Naivt kanske men man måste var positiv. Patrull lär jag väl stöta på men förhoppningsvis inget som inte går göra något åt.

Förhoppningsvis blir badrummet i källaren klart och vi köper glasdörrar till altanen så vi kan utnyttja den tidigare på våren och längre på hösten. Det vore underbart!

Men inget är gratis och det gäller att spara.

Sen skall vi till Vemdalen som vanligt. Det är så himla mysigt och roligt. Finns det något härligare i april än en fjälltopp, sol, slalom och en kolbulle...! Och lite glüweine så klart.

Förhoppningsvis tar vi oss till Paris i juni också. Det skulle vara så inivassen kul att ta med tjejerna till Paris och dom får använda sina franskakunskaper och känna på att få vara lite "fransyskor" som dom faktiskt är till en del. Jag håller på kollar på resor men har inte bokat något än. Vill kolla runt lite och se hur priserna ser ut. Sen vet jag inte om vi skall boka flyg och hotell tillsammans eller separat. Jag skulle även vilja att dom fick se Normandie där deras farmor är uppvuxen. Ja, vi får se hur vi gör.

Sen har jag en superönskan att komma till Gotland och Medeltidsveckan! Jag bara älskar att vara där under den veckan! Det är så underbart med dessa vackra kläder, denna miljö, lukter och människor. Och så Visby så klart! Helt underbart!

Jag skall sy nya klänningar till mej, lilla A och så tänker jag sy en till stora A också även om hon säger nu att hon inte vill ha någon...! Förhoppningsvis så ändrar hon sig och vill ha en klänning.
G vill ha kilt och jag tror banne mej att jag skall sy en till honom! Det skulle passa honom!

Jag ser fram emot ett spännande 2011 i alla fall.

Må så gott och ta hand om er!

Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...