torsdag 13 januari 2011

Lilla nostalgiboken...!



En del människor träffar bara såååå rätt!
Inte vet jag vad det beror på, kanske är jag otroligt lätt att "läsa" av eller så känner personen mig så väl!

Jag fick av bästa Cathrin i går de tre böckerna som ni ser på bilden här ovan. Dom heter "Lilla Nostalgiboken 60-talet, 70-talet och 80-talet" av Annica Tribert & Eva Kallhed och dom handlar om minnen, beskrivningar och recept från respektive årtionde! Snacka om att man fick "flashbacks" direkt till det årtiondet man läste om!
Helt fantastiska böcker. Jag kan verkligen rekommendera att läsa dom!
Jag bara ÄLSKADE dom från första stund jag såg dom! Har dessutom aldrig hört talas om dom förrän jag hade dom i min hand.

Förra året fick jag en bok om "Tidlösa Mönster" av Gisela Eronn som handlar om Textilkonst från 1950-talet. Även den från Cathrin. Fantastisk bok med underbar mönstrad textil av olika fantastiska textilkonstnärer. Underbar bok som jag får hur mycket inspiration som helst av!
Skulle kunna ha alla dessa vackra tyger hemma!

Åh vad jag gillar den typen av litteratur!
Tack snälla gulliga Cathrin!

Jag har fler av den typen av böcker och det är så underbart att botanisera i möbler, färg, form och grafisk design!

Må så gott alla!

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Gulle Dig :-D... Det är så lätt att hitta gosaker till en sån kär vän som DU... Kramer i massor till DIG!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...