måndag 10 januari 2011

Framåt!

Nytt år, vi vänder blad, gör bokslut på det gamla och ser framåt.

Jag gillar egentligen inte det här med nyårslöften å ena sidan men å andra sidan är det rätt bra och kul att se framåt, ha nya mål och "börja på nytt" igen.
Det kan vara en bra tid att göra en förändring, eller börja med något som man tänkt på om man känner för det.
Träning och hälsa är väl klassiskt, spara pengar lika så.
Inte alls dumt bara man håller i det mer än ett par tre veckor.

Jag är rätt duktig på att ha mål, vara målinriktad och ger mig inte förrän jag nått de mål jag satt upp. Är en rätt envis då jag bestämt mig....! Tex som att spara pengar till något hem, renovera klart, träna, ta mina dagliga promenader, äta sunt, plugga en termin på högskolan, spara till semestern eller något annat som jag bestämt mig för. Sån´t som är konkret och kan man kan "ta" på det.

Något som jag är mindre bra på är att vara lite mer konkret i de mer personliga målen som tex vad vill jag göra yrkesmässigt (vilket iochförsig inte är så konstigt eftersom det är såå mycket jag vill göra..), bör bli bättre på att säga "nej" lite oftare (för återhämtning), även om jag säger ja för att jag tycker det mesta är såå himla kul!

Och leva ännu mer i nuet och verkligen njuta ännu mer av allt fantastiskt som jag har runt omkring mig!
Även om det är bra att ha mål så finns det en väg dit som man inte får missa under tiden.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...