torsdag 2 september 2010

Kör och städdag...

Känner mig lite kluven av ett helt vanligt vardagsproblem, städning...!

I vår familj har vi torsdag som städdag, då städar vi tillsammans hela familjen.
Rätt unikt har jag hört av dom runtomkring mig, inte att vi städar, men att vi gör det tillsammans hela familjen. Oftast är den ena eller den andra i familjen som städar.
-Skönt tycker jag som slipper städa själv.

Tjejerna städar sina rum, plockar undan, damtorkar, putsar, damsugar, skurar och vattnar sina blommor. Jag och G turas om med damsugning och torkning. Jag tar oftast badrummet och köket medan han damtorkar överallt.

Det går som en dans och sen när man kommer hem efter jobbet på fredagen så är det städat och snyggt och vi kan ägna helgen åt det vi vill!
-Hur skönt som helst!

Nu är det bara det att jag har ju kören på torsdagar kl 19.00 och det blir lite körigt att hinna med all städning och dessutom hinna äta middag innan jag skall iväg...!

Men men jag får väga det onda mot det goda, lite stress på torsdagen mot att det är fint och städat till helgen...!
Jag får helt enkelt stå ut med det på torsdagarna då det väger upp tusenfalt med att få gå på kören, vår kära Popkör och bara njuta av alla härliga sånger vi får lära oss att sjunga. Det är så sjukt roligt och då kan jag stå ut med lite "städstress" så där mellan 17.00 och 18.30 typ varje torsdag!

Nog om det lilla "problemet"!

Och i morgon är det då fredag igen!!!
Sååå härligt det skall bli med helg.

Vi höres!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...