fredag 3 september 2010

Supertrött!

Skall ta och gå och lägga mig så fort Avatar är slut.

Känner mig makalöst trött i dag av olika anledningar. Allt blir inte som man hoppas alla gånger. Av olika anledningar så klart. Tyvärr tar det mycket energi helt i onödan. Och om jag skall tänka klokt och som jag både vet och har lärt mig så styr jag själv mina tankar och hur resultatet blir omedvetet eller medvetet.

Sedan har jag varit vaken i stort sätt hela natten då vår 15-åring blev så otroligt dålig sent på kvällen i går. Hon hade varit hemma från skolan under onsdagen och gårdagen och så under kvällen i går när jag var på kören blev hon sämre. G kollade henne och hon sa att det var OK, men när vi skulle gå och lägga oss kollade jag henne och hon mådde kyvens! Kunde knappt andas, fick inte riktigt åt sig luft. Vi gjorde te och gav en ipren och näsdroppar.

Trots att hon är 15 år så ville jag inte låta henne ligga själv i sitt rum. Hon har sitt rum en våning upp från mellanplanet och vi har vårt en våning ner från mellan planet, det betyder att jag inte hör henne om hon skulle må dålig. Då sover jag hellre på en gästsäng i hennes rum.
Kl 24.00 ringde jag sjukvårds upplysningen för då trodde jag vi måste åka in med henne till sjukhuset. Hon blev sämre i andningen.

Man blir ju sjukt orolig!

Sjukvårds upplysningen är toppen tycker jag, det lugnar både en orolig mamma och en 15-åring. Hon fick själv prata med sjuksystern och berätta hur hon mådde.
Ingen halsfluss trodde hon, förmodligen lunginflammation! Hm.
Hon ordinerade frisk luft, en kopp hett te och sova med huvudet högt. Plus att hon skulle komma till vårdcentralen i dag kl 11.00.

Jag sov knappt någonting eftersom jag låg och lyssnade på hennes andning.
Ja inte gör det något, vad gör man inte för sina kära barn!
Sova kan jag göra i natt!

Hon och G var till vårdcentralen och fick penicillin och och nu mår hon bättre. Det var inte lunginflammation nu men på god väg att bli.

God Natt och Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...