tisdag 22 februari 2011

100 år!

Jag i morfars gamla mössa som länge legat i utklädningslådan men nu fått ett nytt liv...! Den är urskön och supervarm!

Nu den 12 mars skulle min fantastiska morfar fylla 100 år om han levt.
100 År!

Nu fick han leva tills han fyllde 91 och det är ju ett otroligt långt liv det med.

Brorsan ringde och påminde mig om detta för någon vecka sedan så nu har vi bestämt att vi åker upp till Östersund den helgen, den 12:e är perfekt nog på en lördag.

Vi skall köpa en stor smörgåstårta på "Wedan" dagen till ära och äta med brorsan och A och småtrollen och jag och G med lilla och stora A hemma hos mamma och pappa.
Dessutom är det Gregoriemarknad den helgen i Östersund. En supermysig marknad som jag gärna inte missar. Forbönderna åker över isen i slädar efter sina Nordsvenskar på väg till marknaden. Det säljs massor av närproducerad mat och massor av godsaker.
Hela Ösersund är ute känns det som. Det är supermysigt och dessutom brukar jag alltid träffa på en hel hög med gamla vänner som jag sällan eller aldrig hinner träffa.

Sen om vädergudarna är med och solen skiner så är det såå ljuvligt och nere i Badhusparken är det fullt av liv i "Vinterparken".
Jag kan inte sticka under stol med att jag saknar det i bland!
"Min" underbara stad!

En tur till Presentbutiken på Jamtli skall jag nog hinna klämma in också...! Måste alltid dit en sväng.

Sen bor vi bor vi hos brorsan och A och äter middag, dricker lite vin och bara umgås.

Supermysigt!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...