måndag 8 november 2010

Advent!

Bilden har jag lånat från Bloominghome
Och där under fliken "Julen".


Helt plötsligt i dag fick jag en superlängtan till 1:a advent!
Jag längtar tills att få ställa fram den här fina Adventljusstaken som ni ser på bilden, den kommer bli superfin på bänken i köket! Och hänga upp ljusslingan på altanen, det blir så ljust och fint!

Advent är faktiskt den tid på julen som jag gillar allra mest. Veckorna innan jul. Det är så himla mysigt med alla ljus och stjärnor.
Plus att det oftast inte är så mycket jul, bara så där "lagom" mycket.

Sen att umgås med vänner, äta pepparkakor med ädelost, dricka årets goda glögg (jo, jag har provat den och den är supergod!), vi köpte 4 flaskor och har börjat nalla på en.

Det gillar jag.

Sen att bjuda på härliga mysiga middagar är ju inte heller fel. Till första advent har vi bjudit hem ett par vänner och tänkte bada tunna. Hoppas att det är "svinkallt" och stjärnklart! Det vore supermysigt!

Undrar var vi skall vara i jul då? Här hemma själv. Vi har ju bara G´s pappa här i Sundsvall och han åker till Ystad till G´s systrar som bor där. Jag har ju mina föräldrar i Östersund och brorsan med familj i Fåker så det är bara vi här i Sundsvall. Nu är ju julhelgen så kort i år och jag har inte semester förren onsdag och torsdag innan Nyårsafton så vi får väl se vad vi gör.

Jag gillar å ena sidan att vara hemma här själv med familjen, åka pulka på dagen och ta en tur runt Sidsjön och sedan gå hem och förbereda och kolla på Kalle och därefter äta massor av god julmat, lääänge! Och bara mysa, kolla på TV, öppna julklappar och må gott!

Å andra sidan är det supermysigt att vara hos brorsan och A och "ungarna" med mamma, pappa och A´s brorsa och syrra med familj. Det blir en riktig "storfamiljsjul" i deras stora hus med massor av stök och stoj och skratt!

-Ja, vi får se hur vi gör.
Det är ju ett tag kvar att fundera på.
Först tar vi och ser fram emot 1:a advent som snart är här!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...