söndag 21 november 2010

Härlig torsdagseftermiddag!

Min lilla voodoodocka som gör att det går bra för mig i köket....! :-)

I torsdags hade vi utvecklingssamtal med lilla A kl 14.30 och jag tog ledigt efter det så jag och lilla A kunde gå hem tillsammans.
Det är så himla mysigt att kunna få lite extra tid med tjejerna så där på eftermiddagen.

Stora A kom precis hem samtidigt som vi. Klockan var ungefär halv fyra. Inte så tidigt, men precis en sådan där extratid som känns så där superlyxig. Bara att få sluta några timmar tidigare än man egentligen ska.

Härligt!

Vi gjorde Leilas supergoda Scones.
Först luktar det så gott och så är det så mysigt att sätta sig och ta en kopp Brunkullans Te och en varm scones med ost och marmelad.
Mumma!

Här kommer receptet:
7 ,5 dl vetemjöl (jag brukar blanda typ hälften rågmjöl)
0,5 tsk salt
1,5 tsk bakpulver
0,5 dl råsocker
125 gr kallt smör
1 ekologiskt ägg
2 dl mjölk

Sätt ugnen på 200 grader

Blanda mjöl, salt, bakpulver och råsocker i en bunke
Tärna smöret och nyp ihop det med de torra ingredienserna
Vispa samman ägg och mjölk
Blanda vätskan och det torra ingredienserna till en deg.
Jag gör "bollar" och lägger i bullformar, det blir ca 10 st.
Grädda på en plåt i mitten av ugnen i ca 10 minuter.

Hoppas det smakar väl!

Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...