söndag 21 november 2010

En härlig helg "hemma" i Jämtland!




Det är så otroligt härligt att komma "hem" en sväng.
Det är inte allt för ofta vi är hemma i Östersund. Det är ju så mycket annat varje helg och tiden vara susar förbi.
Men när vi väl åker upp och hälsar på så är det så himla härligt.

Vi åkte direkt hem till mamma och pappa i går. Dom bor kvar där jag och brorsan är uppvuxen så det är verkligen att komma hem.
Pappa fyllde år i fredags så det var en av anledningarna att vi var hemma. Vi åt härlig smörgåstårta från "Wedan" och det var brorsan och A med sina två småtjejer och så jag och G med lilla och stora A. Det är sällan vi är alla åtta där samtidigt men det är supertrevligt när det äntligen blir så.

Jag kan säga att vi inte är bortskämda med att hela familjen träffas samtidigt. Vi har aldrig haft det så. Nu har jag bott i Sundsvall i 18 år och här har vi ingen familj förutom G´s pappa. Så spontana träffar med syskon och föräldrar är ovanliga. Tyvärr.

Men så är det väl iochförsig för många. Hur många familjer har sina barn eller föräldrar i samma stad nuförtiden, eller ännu längre bort, man kanske inte bor i samma land.

Det blir nog vanligare och vanligare.
Undrar var våra barn kommer bo?
Jag tror inte dom kommer bo kvar i Sundsvall till en början.

Ja, ja, efter vi varit hos mamma och pappa åkte vi till brorsan och A i Fåker. Där gjorde vi Sushi och god gryta av älgkött (alla äter inte sushi...).
Det var supermysigt!
Vi har så himla trevligt när vi umgås.
Och jag och G som är riktiga nattugglor höll småbarnsföräldrarna uppe till 02.30! Haha!

I dag innan vi åkte hem till Sundsvall igen tog vi oss en promenad i det klara, kalla (-10 grader) vädret ner till "går´n", hem till A´s pappa och hämtade massor av älgkött och massor av potatis.
Så nu är frysen fylld av älgkött och källaren fylld med massor av potatis.

Kanonbra!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...