onsdag 12 januari 2011

Födelsedag!

Bilden är en pressbild och jag har lånat den från Call me Cupcake´s hemsida
Pressbild och jag har lånat den från The Charms Shop.


Detta är också en pressbild och jag har lånat den från Peak Performance hemsida
Det är bra kul att fylla år....!
Inte för presenter och sån´t utan för att människor som man känner och som man tycker om faktiskt kommer och grattar, fikar och umgås eller ringer och grattar, skickar kort och så facebook då, ja tycka vad man vill men man blir uppvaktad. Det är kul!

Jag har kommit dit att jag kan köpa vad jag vill ha själv, men blir superglad över det lilla. Det roligaste är att vänner kommer och fikar. Jag har ju bakat herrejösses...! ;-)

Om man fyller år och jag får en slant eller något som jag önskat, det är så supertrevligt och jag blir såå glad, får jag ingenting men dom kommer och fikar blir jag lika glad!

I dag har jag fått pengar, akrylfärg, vin, blommor och underbara böcker!

Jag har världens bästa familj och världens bästa vänner!!!

För pengarna tror jag (jag är inte riktigt säker än) skall jag köpa mig antingen den där sjukt snygga berlocken från Thomas Sabo (se bilden) eller så skall jag köpa mig en sjukt snygg skidjacka från Peak Performance....! (den ovan men kanske i annan färg). Svårt val må jag säga...! Något så "onyttigt" som en berlock för över 2 000 kronor eller en skidjacka för lite mer men ändå något som jag också suktat länge på och kommer använda i ååår framöver, ja jag vet inte...!

Jag är lite så där att själva suktandet är en sport, lika väl som själva sparandet...! Jag älskar att spara och sukta och göra marknadsundersökningar....!

Jag hör hur märkligt det låter...!
Men, det är det som är själva "grejen", sparandet, suktandet!

Jag gillar som sagt att ha mål, är otroligt fokuserad över det, målet alltså, både på gott och ont!

Och så när jag når målet, om det går för lätt, då är jag inte lika säker på att jag vill ha det...!

Jag minns när jag hade flyttat hemifrån och hade suktat superlänge efter en speciell dunjacka som bara fanns i typ tre exemplar i hela Östersund och så åt jag fil i flera veckor för att kunna köpa den. Jag ville verkligen ha den jackan! Kämpade och sparade och avstod en hel massa saker! Åh, vad jag var kär i den jackan när jag äntligen kunde köpa den. Det var kämpigt och jag fick spara länge men så ÄNTLIGEN kunde jag slå till! Skitdyr var den också!

Vilken uderbar känsla det var!
Ja, det är ett I-landsproblem, jag vet!

Tårta har vi ätit idag också!
Supergod från tårta köpte jag från Stenstans Bageri. Tyvärr fanns inga bilder så jag hittade en annan i stället.

Ta hand om varandra!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...