tisdag 11 januari 2011

Kokostoppar!




Bakat lite i dag igen, bakade i går också, men lilla A tyckte inte om att det var lime i kokostopparna....!

Jag tyckte dom blev kanongoda!
Men jag tog helt enkelt att gjorde en sats till utan lime men med lite vaniljsocker i stället. Dom blev inte så dumma dom heller...! -Doppade i choklad.....!

Här kommer receptet:
Jag har hittat detta på Recept.nu och det är

Leilas Kokostoppar.

Ca 12 st

50 gr smör
2 st ekologiska ägg
1 dl socker
5,5 dl kokosflingor
1 st lime, rivet skal eller lite vaniljsocker
ev 1 msk ljus rom (hoppade jag över)

Sätt ugnen på 175 grader
Smält smör och rör samman med övriga ingredienser.
Låt smeten vila och svälla i ca 10 min.
Klicka ut meten, (eller fyll en tesil det gjorde jag då blir dom suprefina och toppiga) på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen i 15 minuter

Låt kokostopparna stelna i kylen.
Doppa botten i smält choklad om ni vill.

Lycka till!!!
Mumma!
Det är någon i den här familjen som råkar fylla år i morgon, men jag tänker inte säga vem...! ;-)
Det är någon ung, snygg, trevlig som tror sig fylla en sisådär 27 men i själva verket fyller typ 44...! Haha!

44!!!

Va, hur gick det till?! Vart tar tiden vägen kan man undra, jag som inte ens vet vad jag vill bli när jag blir stor....!

Det skall vara på stora och lilla A som man märker det eftersom dom blir större med åren.
Ja, ja det är bara en siffra och som tur var så hänger jag inte upp mig på åldern. Jag känner mig ung och har så mycket kvar som jag skall göra och om man tänker efter så har jag ungefär lika långt kvar som jag nu levt om jag får hålla mig frisk och leva tills jag blir riktigt gammal!

Må så gott!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...