fredag 3 september 2010

Lycklig!

Äntligen har jag varit och investerat i en ny kamera!

Jag har alltid fotat otroligt mycket, köpte på 80-talet en dyr och fin Canon Eos med alla finesser man kan tänka sig.
Jag har ingen aning om hur många tusen bilder jag har tagit med denna fantastiska kamera. Alla dessa coola finesser och vilka bilder!!!

Sen kom digitalkameran..., vi köpte en liten smidig som var lätt att ta med. Har tagit massor av bilder med den också, men....,
det är ju inte riktigt samma sak som en systemkamera...!

Nu när yngsta dottern fick tillfälle att köpa en kompakt digitalkamera med bra optiskt zoom och en rad finesser av en väninna som jag insåg att JAG OCKSÅ MÅSTE KÖPA EN KAMERA!!!

Frågan blev bara vad skall jag ha?!
Det är en djungel av olika modeller och märken. Nu är jag ju insnöad på Canon eftersom jag alltid haft Canon så jag började göra den sedvanliga marknadsundersökningen, så typiskt mig...!

Men jag gillar att göra förundersökningar innan jag slår till.
Det blev en Nikon Coolpix P 100 Black och jag är supernöjd!!!
Först en marknadsundersökning och sedan en försäljare på Media Markt som "övertygade" mej. ;-)
Dessutom köpta jag till ett 8 GB minneskort så jag kan filma massor och fota typ 1 000 kort.

Hädanefter kommer det bli bra med bilder här på bloggen kan jag lova, både inredning och annat smått och gott!

Nej nu skall jag sätta mig i soffan och fredagsmysa med resten av familjen som tittar på Avatar på Blu Ray. Har sett den innan men nu köpte vi den i Blu Ray, vilken kvalité!

Sjukt bra film!

I morgon skall jag ta med min nya kamera och fotografera i massor när yngsta dottern har fotbollsmatch.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...