måndag 13 december 2010

Trevlig lucia!

Lilla och stora A luciamorgon år 2000 (tror jag)

Ibland så saknar man när "ungarna" var små och vi på luciamorgnonen gick gå dagis eller skolan och tittade på luciatåget.

Det var så otroligt gulligt!
Man blev glad i hela kroppen när lilla och stora A kom ut i sina lucialinnen och luciakronor!

Hur gullig var dom inte!?

Den här bilden är från när dom gick på vårt föräldrarkooperativ Kullerbyttan och jag kan tänka mig att det är lucia 2000. Stora A är 4 1/2 år och lilla A är 2, 8 år.

I morse fick vi titta på lucia på tv´n, det har jag iochförsig gjort varje år förr också. Det är så härligt och man riktigt känner att det närmar sig jul!

Nu är det andra luciafiranden med luciavakor för tjejerna, inget luciatåg för oss vuxna där barnen är med....!
Ja, barnen blir stora och det är annat som hägrar, men jag kan inte sticka under stol med att jag faktiskt saknar det lite.

Själv hade vi ett litet, litet luciatåg på jobbet. En chef var lucia och den andra var tärna. De andra fyra cheferna ville inte vara med...! ;-)

Dom var såååå duktiga!

Hoppas ni haft en härlig dag och kanske fått er lite lussefirande och en lussebulle.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...