onsdag 14 oktober 2009

Vardagslyx

Vi har fått ett nytt schemasystem på mitt jobb som gör att jag vissa dagar jobbar 8-18 och vissa dagar är kortare. Det kan vara tex 8-13 eller 13-18.

Jag kan säga att jag tycker det är toppen! Jag som alltid jobbat heltid, även när barnen var små och har alltid avundats mina kollegor som kunnat börja senare på dagen eller slutat tidigare.

Nu har även jag den förmånen, fast jag arbetar heltid!

Som i dag tex. Jag började halv tolv vilket gjorde att jag som alltid kliver upp vid halv sju, (tjejerna skall ju till skolan och Glenn kliver upp för att åka till jobbet) fikade med familjen och när alla hade gått så tog jag mig en timmes promenad i morgonsolen. Kallt som sjutton, -4 grader, men oj så skönt. Sedan hem till en varm dusch och därefter göra sig klar i lugn och ro och därefter gick jag till jobbet!

Superskönt och ingen stress! Plus att jag fick "egentid"

Alla är inte lika förtjust som jag till det nya systemet, vilket jag absolut kan förstå.

Men med tonårsbarn som varken behöver lämnas eller hämtas på dagis en viss tid så är det är superbra. Jag kan tom vara hemma vissa dagar när dom kommer hem från skolan!

Det är lyx när man jobbar heltid!


Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...