fredag 24 december 2010

Dan före...

Grodjulkulan från Rummet som jag köpt och vann...! :-) Sitter som en smäck i julgranen!
I och L-Å´s härliga amerikanska julgranskula!

Och I och L-Å´s Kalle-Anka julgran!

... var i går och jag jobbade fram tills kl 14.15 sedan fick jag äntligen gå hem från jobbet! Och jag säger "äntligen" av den anledningen att det skall bli så skönt att få vara ledig om än bara i tre dagar innan det är jobb igen. Jag behöver lite ledigt. Känner mig trött och vill "bara vara" en stund.

Jag och G fixade lite direkt efter jobbet, men vi var klar med allt utom just två julklappar som vi skulle ha med på vår uppesittarkväll hos ett par kompisar, det som blivit tradition. Vi är fyra par som träffas dan före och har knytis. Det är urmysigt och det gör att faktiskt allt är klart redan två dagar före julafton (om man jobbar dan före) så då kan man med gott samvete åka iväg och ha mysigt kvällen före julafton.

Vi tog med obligatoriska Filmjölkslimpan och en Janssons Frestelse.

Sen skulle vi som sagt ta med två paket som vi skulle använda till "Paketleken" (den där man slår tärning om paketen). Den är sjukt kul och man blir "galen" eftersom när man har öppnat paketen så har man oftast "suktat" in sig på en, eller två grejer som man vill ha..! :-)

Jag och G hade med en groda från Rummet och en "julkorv" med öl. G hade slagit in sex st 33 cl öl i silvertejp....! ;-) och jag kan säga att den var poppis, lika som "min" groda.
Nu gick G hem med "julkorven" och jag med grodan...., plus några till saker..., haha.

Ja, så kan det gå.

Bästa I och L-Å som vi var hos bara ÄLSKAR julen! Deras gran ser ut som en Kalle-Anka gran och det är hur mycket kulor och ljus som helst. I har verkligen jul HELA december! Det är så himla roligt hur olika vi ser på julen! Eftersom det är så olikt oss så är det jättemysigt att komma dit!

Tack Ingela och L-Å! ;-)
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...