tisdag 19 oktober 2010

Badrum/Tvättstuga med minibastu

Ni kan inte ana vad jag längtar efter ett till badrum!

Jag vet exakt hur det skall se ut! Det finns både i huvudet och som ritning.
Det skall "bara" göras!
Det är bara bastun som skall bestämmas hur den skall se ut. "Bara" får jag inte säga säger G, och jag vet att det inte är "bara"!
Glasväggar eller vanlig träväggar. Det är lite både och. Jag var så inställd på glasväggar men så var jag till en gammal kompis stuga och såg deras badrum med en minibastu och det badrummet var så fantastiskt fint och bastun, ja den var helt fantastisk! Ungefär så blir det nog. Nu hade dom liggande vit panel i hela badrummet förutom i duschen och det var så snyggt, men jag gillar att kunna spola av väggarna med duschen när jag städar så där får jag nog fundera till lite. Supernyggt eller snyggt och praktiskt, det är frågan.

Ni kan ju förstå hur mycket tvätt det är med två tonårsdöttrar och sedan blir det mycket idrottskläder eftersom det är fotbollssträning för lilla A, gymnastik i skolan för båda och stora A som tränar på Friskis och Svettis och jag tränar minst två ggr/vecka.

Just nu, dvs i tre år sedan vi renoverade badrummet och tog bort tvättmaskinen och torkskåpet så har vi gått till den gemensamma tvättstugan (som tur var finns kvar) som samfälligheten har. Den ligger ungefär 150 meter från vårt hus. Inge långt alls och jag är medveten om att det är ett i-landsproblem och jag skall vara glad för så mycket som vi faktiskt har och att det dessutom faktiskt finns en tvättstuga att låna.
Men, det hjälper inte, nu är jag less, varje söndag em har vi tvättdag och det tar alltså hela eftermiddagen, sen skall allt tas omhand och vikas och strykas.
Blääää vad tråkigt det är!

Sen är det nästan en tävling till duschen eller toa varje morgon, det gäller att ha "paxat" när man skall duscha för att hinna först, annars får man vänta i typ 30-40 min innan det är min tur och det är mycket på morgonen!

Sen längtar jag efter bastun, även om den kommer bli liten, men det skall bli så härligt efter man badat tunna mitt i vintern att kunna gå ner och ta sig en varm dusch och sedan en bastu.

Det kommer både bli så snyggt och så bra!
-Vad jag längtar tills det blir verklighet!

Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...