tisdag 12 oktober 2010

Spinning och Yoga!

Ibland, eller rätt ofta behöver jag någon som får mig att tänka om...!

Dagen börjar som vanligt på tisdagar med ett Spinningpass med jobbet. Hur skönt som helst! Som jag sagt tidigare är det ett superlyx att få gå och träna på arbetstid!

När jag slutar är det att gå hem, äta middag och därefter Yoga.
Yogan fyller minst två behov. Först är det superskönt för kroppen, man får faktiskt träningsverk! Det töjs och sträcks och både mage, rygg och axlar värker när man åker hem.
Sen är det det sociala, vi är sex tjejer som går och det är så himla mysigt att komma upp till Yogasalen ca 30 min innan själva yogan sätter igång och så lägger vi oss tjejer på våra yogamattor med en filt och surrar lite i skenet av stearin- och värmeljus och tonerna av ljuv musik. Det är himla mysigt. Man kommer liksom in i ett härligt lugn!

Men i dag hade jag superstor lust att inte gå. Min kropp värker, jag är supertrött och soffan kändes än en gång som det absolut bästa stället att tillbringa hela kvällen i!

Förkylningen har gett sig men tröttheten i kroppen vägrar ge med sig. Förmodligen beror det inte på någon infektion utan helt enkelt att jag prioriterar fel. -Det är mycket nu!

Men så gick jag över till grannen (en av oss sex tjejer på Yogan) och skulle meddela att jag tänkte stanna hemma. Fick mig en kopp kaffe och så efter lite surr om hur man prioriterar och vad jag egentligen behöver just nu så var det självklart att det var Yogan jag skall gå på och faktiskt välja bort annat som inte ger något utan bara tar min tid och min energi.

Yogan ger både den totala avslappning som jag behöver och tillför en massas energier som jag också behöver, dessutom går denna 1,5 timma vansinnigt fort och jag mår superbra efteråt!

Tack kära granne för att du inte ger dig...!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...