måndag 4 oktober 2010

Härlig Helg!











Denna helg har vi gjort något vi inte gjort på ja, jag vet faktiskt inte hur länge!

Vi har varit i mina föräldrars stuga "hemma" i Jämtland. Jag var alltid där när jag var yngre. Nästan varje helg året om. Det är världens bästa stuga som ligger vid Storsjön och på somrarna kan man åka båt från Östersund, där jag är uppvuxen.
Det var supermysigt.
Vid bryggan badade vi och så hade vi en kanot som vi tämligen bodde i. -Hur kul och mysigt som helst!!!
På vintern åkte vi slalom varje helg! Vi var oftast i Bydalen och ibland i Trillevallen och när vi blev lite äldre så var vi även i Åre.
Det ligger bara några mil från varje fjäll. Underbart!!!


Vädret så otroligt härligt! Otroligt mycket folk och jag träffade många gamla vänner och bekanta! Vi köpte massor av godsaker från torget; Supergod ost från Skärvångens Bymejeri AB, Handgjorda rotsakschips från Mörsjö Deli, supergott bröd från Åre Bageri och brända mandlar såklart!

Sedan hittade jag en snygg röd munkjacka med texten Åre på framsidan och en Jämtlandsflagga på vänster arm och då var jag ju bara "tvungen" att köpa den!

På vägen hem till stugan från Åre så svängde vi in på Åre Chokladfabrik och köpte lite goood choklad!

Det har varit en helt fantastiskt mysig helg med familjen!!!
Det här gör vi om snart igen!!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...