måndag 25 oktober 2010

Ett hem med katter!

Evelina
Albin

Schakira

Schakira

Hemma hos oss bor tre katter!

Det var inte alls meningen att det skulle vara så och egentligen så är vi inga "kattmänniskor". Vad nu det är....!
Jag är uppvuxen med hund och det är G också så naturligt borde väl vara att vi hade hund. Fast när jag växte upp hemma i Östersund hade vi en massa husdjur. Pappa hade en kompis som hade djuraffär så vi fick "prova" en hel del husdjur; danska möss, vandrande pinnar, kaniner, fiskar, underlater och så hund.
Jag och brorsan tyckte det var superkul men mamma som fick ta hand om dessa stackare när vi blev less var väl mindre glad ibland.
Alla djur förutom de där vandrande pinnarna var ju rätt kul att ha.
Vandrande pinnar...! Vad tillför dom? Varför i hela friden har man sådana som husdjur?!
Ja, ja till saken hör att jag är rätt allergisk...! Haha, bra kombination. Kanske därför man skall ha vandrande pinnar.
Men mamma var noga med städningen så jag blev imun efter ett tag. Jag bara älskade vår hund Duff. Det var en STOR svart laborator! Stor och snäll.
När jag flyttade hemifrån fick jag en hund som jag faktiskt inte tålde och fick lämna tillbaka henne. Det var en blandras mellan Björnhund och Engelsk Setter. Superfin och supersynd att jag inte kunde behålla henne.
När jag blev vuxen fick jag upp ögonen för Norsk Skogkatt och Maine Coon. Jag tycker det är de vackraste katter som finns. Jag har en kompis som föder upp Maine Coon och när hennes katt skulle ha ungar så bestämde vi oss för att köpa en, bara det att hon hade smitit ut och pappan till ungarna var en vanlig bondkatt...! Ja, ja ungarna var söta och vi köpte en hane i alla fall.
Det var vår första. Albin heter han.
Sen efter ett tag såg jag en annons om en omplacering av en 6 månader gammal Skogkatt flicka som jag bara "måste" ha. Hon var så otroligt gullig så jag tog och köpte henne. Evelina heter hon.
Nu är det nog sa G. Inga mer katter i det här huset. Jag höll med, det räcker gott med två katter. En katt hade också räckt, med det är klart att har dom sällskap av varandra är det ju kul.
Men, så ringde då en dag hon som föder upp Main Coon och frågade om vi inte kunde tänka oss att ta hand om en Main Coon flicka som behövde ett nytt hem. Hon var 1 år och så otroligt vacker! Hela familjen smälte givetvis och nu har vi då tre katter. Schakira heter hon.
Spännande djur som man faktiskt måste förtjäna för att få vara en del i deras liv.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...